La familiartizació a l’escola

A l’Espill hem obert les portes de bat a bat per rebre als infants més petits de la Llar i d’EI3. Per a moltes famílies, és la primera vegada que deixen als seus infants amb persones desconegudes i en un nou espai. Per a les criatures, la descoberta d’un nou entorn i separar-se del pare o la mare, pot generar un garbuix d’emocions i reaccions com ara plors, neguits, mostrar-se reticent per deixar el coll o la mà de qui els acompanya. I les famílies, com ho viviu?

Des de l’escola, any rere any, vetllem perquè l’entrada dels infants en aquest nou entorn, sigui molt favorable: Planifiquem les entrades esglaonades del grup; abans de començar parlem individualment amb la família per tal que ens expliquin com és el seu fill/a i així conèixer-lo millor abans de rebre’l.

El dia que entra a l’escola, tant els infants com les famílies comparteixen l’espai de la classe i del pati, on circulen lliurement engrescant-se a jugar en les diferents propostes i reptes. Proposem estones curtes d’estar-se a l’escola i allargar el matí a mesura que l’infant el veiem més tranquil.  Comencem a crear vincles tots junts!

Crear un clima tranquil, distès, amorós i respectuós, que permeti compartir estones amb la família, acompanyat de la mirada amatent dels pares i mares i les mestres, respectant les necessitats individuals i el ritme de cada criatura, és cabdal perquè l’infant, a poc a poc, agafi seguretat a l’escola i fer una bona familiarització.