Natura i literatura quina bonica combinació!

La Festa de Primavera i Sant Jordi sempre és un dia molt esperat. L’arribada del bon temps, els colors, els sons i les olors primaverals de la natura, així com la literatura esdevenen una combinació perfecta. És per això que, enguany hem celebrat aquesta festa literària envoltats de natura.

Com bé sabeu, el voltant de l’escola compta amb una font preciosa de recursos naturals. Doncs bé, aprofitant aquest entorn, cada classe, mantenint el grup estable de convivència, hem fet una caminada, un recorregut literari pel voltant de l’escola. Al llarg de l’itinerari, ens hem anat trobant amb diferents propostes:

• Endevinalles sobre la primavera i Sant Jordi.
  • Tires d’imatges d’en Picanyol.
  • Hem hagut d’idear una llegenda de Sant Jordi original i diferent de l’actual.
  • Desxifrar pistes per trobar una caixa amagada amb punts de llibre.
  • Observació de núvols a partir d’una lectura.
  • Recollir elements naturals.

Un cop hem gaudit d’aquest recorregut, hem tornat a l’escola i hem creat un mandala conjunt amb els elements naturals que ens hem anat trobant pel camí. També, cada grup, dins la seva aula, ha explicat i representat la Llegenda tot teatralitzant-la amb disfresses.

A més, els nens i nenes de Cicle Mitjà i Cicle Superior, finalistes del Certamen de Lectura en Veu Alta, han explicat diferents contes als alumnes d’Educació Infantil. Un moment molt bonic en què, a través de la literatura, s’ha creat una sinergia molt positiva que ha fet connectar a petits i grans.

Ha esdevingut una festa molt bonica enmig de natura i literatura.