“La infància no és merament una fase preparatòria per al futur sinó una etapa de la vida amb uns valors i una cultura propis, conformada igualment per infants i adults.” Helena Buri i Areta Wasilewska-Gregorowicz, Infància a Europa, núm. 28.

La infància és una etapa vital en la vida de les persones. Els nens i nenes immersos en un context social, cultural i natural, són persones actives en aquesta societat. Cada nen o nena compta amb un món interior molt ric i complex que, de fet, és el que omple de vida l’escola. A l’escola, des d’una mirada molt atenta i respectuosa, cuidem i valorem cada una de les individualitats de les persones que en formen part, i no només dels nens i nenes sinó també de les respectives famílies, entenent així l’escola com una comunitat educativa en la qual les diferències personals aporten riquesa a aquesta col·lectivitat. Un dels principals objectius és crear vincles afectius de qualitat, fomentar el respecte i que els infants esdevinguin persones compromeses en aquesta apassionant aventura que és la vida.