Dinar del Peregrí

El divendres 6 de maig va venir a l’escola l’home del sac.

Sí, sí, ho heu llegit bé. L’home del sac!

Pels que no ho sabeu, aquest personatge va existir fa més de cinc-cents anys.  Era un cavaller que havia mort molta gent a la guerra. Fins que un dia es va penedir del que estava fent i va anar a donar les armes a la Moreneta.  Després es va dedicar a meditar per treure’s la culpa.  També va desfer-se de les seves millors robes de cavaller i les va donar a un captaire del carrer.  Van intercanviar les robes.  Des d’aquell moment amb poca cosa més que la roba de sac, es va posar a caminar.  D’aquí ve que per les nostres contrades el coneixien com L’home del sac!

Després es va posar molt malalt i unes noies de Manresa, que podien ser les nostres rebesàvies o avantpassats nostres el van recollir, el van cuidar i el van alimentar amb brou.

Avui els nens i nenes de l’escola  que ens hem quedat a dinar, hem pogut conèixer mitjançant la teatralització aquest personatge tan interessant que va deixar una gran empremta a la nostra ciutat i al món sencer.

Avui hem menjat el menú del peregrí; un brou amb pasta i un pollastre a les herbes amb verduretes de l’època.  I per acabar el dolç del peregrí. Una mena de galetes amb fruits secs i canyella boníssimes!

Fins aviat, Ignasi!

La colla espillera