CAMINS ESCOLARS

(curs 2019-2020)

Desenes d'alumnes, famílies i mestres de tres escoles de Manresa participen als «Camins escolars»

El regidor d’Ensenyament i Universitats Antoni Massegú ha participat a l’acte a l’Escola l’Espill, acompanyant l’alumnat des del Pont de Ferro.

Manresa ha celebrat aquest dijous, 24 d’octubre, l’activitat Camins escolars, una iniciativa que pretén promoure i facilitar que els nens i les nenes vagin a l’escola a peu i de forma autònoma. Com a estratègia educativa que fomenta l’educació en valors des del respecte, la responsabilitat i la solidaritat, aquesta activitat s’emmarca dins els objectius i les línies d’educació del Pla Educatiu d’Entorn i el programa Educació 360…

FONT el 25-10-2019: Naciodigital.cat

Nació Digital es fa ressò de l’acció que vàrem emprendre el passat divendres! Gràcies a totes i a tots per a fer un petit gest, i entre tots i totes fem-los cada dia per poder tenir un futur i conservar el nostre planeta amb condicions!

#FridaysForFuture

A l’Escola l’Espill avui hem volgut posar el granet de sorra acompanyant el moviment FridaysForFuture que s’ha estés arreu del món entre estudiants i adults tot protestant per a millorar el nostre planeta. Això ha inspirat als nens i nenes de l’Espill, que han fet tot d’accions durant el matí d’aquest divendres dia 27 de setembre. Els més petits aprenent a reciclar mitjançant jocs i dinàmiques per conèixer els diferents contenidors i residus. Els de cicle inicial promovent consells per a que la terra no estigui malalta, els de cicle mitjà han repartit tríptics informatius amb coneixements i possibilitats per a fer un món millor i han anat a netejar un tros del camí escolar de l’escola. I, finalment, els més grans han fabricat cartells i han anat a donar a conèixer la seva voluntat transformadora pel barri de la Font tot fent una acció de neteja a la pista de patinatge del mateix barri.

S’ha acabat el dia compartint les diferents experiències i fent un SOS tots junts al pati per a llençar un missatge dient que volem contribuir a fer un món millor.

L’abelleta d’escola verda torna a venir volant per anunciar que aquest divendres ens adherim a les mobilitzacions de FridaysForFuture.

#FridaysForFuture és un moviment que va començar l’agost del 2018, després que Greta Thunberg, de 15 anys, s’assegués davant del parlament suec per protestar contra la falta d’acció sobre la crisi climàtica.

Els hashtags #FridaysForFuture i #Climatestrike es van estendre i molts estudiants i adults van començar a protestar arreu del món. Això, ha inspirat les vagues i mobilitzacions escolars d’aquest divendres 27, arrel de la celebració de la Cimera per l’Acció Climàtica de les Nacions Unides.