ANEM A PEU A L’ESCOLA

La prova pilot, està essent tota una experiència… només hi faltes tu!

L’anada a peu  a l’escola està sent tot un èxit però els que, pel que sigui, no heu vingut,  heu de saber que us trobem a faltar.  Caminem amb  temps i tranquils, entrem a l’escola  amb la calma del pas ferm i acompassat del camí, mostrem l’alegria d’haver fet quelcom junts, trobem un carrer sense sorolls i un veí que ens espera a la porta de casa seva i que ens saluda al passar.

Som entre 60 i 70 persones  venint a peu des dels dos punts de trobada.

Et convidem  a acompanyar-nos. Hi  faltes tu! Si ho proves t’encantarà!

Com ho fem?

1.- Hem buscat unes sabates esportives per tal que la nostra abella ens acompanyi en el trajecte i ens marqui el camí a seguir.

2.- Comptem amb una colla de voluntaris de pares i mestres, entre ells vosaltres, que ens ajudaran a:

Educar el fet d’anar a peu per la ciutat i respectar l’entorn.

Millorar l’autonomia dels nostres nois/es i crear l’hàbit d’anar a peu.

Exercitar les actituds cíviques de participació i col·laboració per tal  que el carrer de l’escola sigui més sostenible en la seva infraestructura, el  trànsit,  els sorolls,  els fums i la convivència  amb els veïns.

Descobrir les mancances urbanístiques de seguretat i viabilitat per tal de fer-les arribar a l’Ajuntament de Manresa i cercar-ne una solució.

3.-  Recollim els nois/es – nens/es que vulguin anar a peu a l’escola a les parades i horari que ara us esmentem, amb molta puntualitat:

Punt de trobada. Esplanada de  terra Carrer Rosa Sensat, davant  Font dels Capellans.  Zona A

Punt de trobada. Aparcament  situat a la prolongació del carrer Sant Joan d’en Coll, prop pont de ferro  dels FGC.  Zona E

Hora de  sortida dels punts de trobada: 8:40 matí , arribada a l’escola  8:50 matí.

Plànol amb col·laboració d’en Marc Sanclimens i Mireia Font

ENS FA MOLTA IL·LUSIÓ i CONSIDEREM IMPORTANT FORMAR UNA BONA COMITIVA I DESCOBRIR EL PLAER D’ARRIBAR A L’ESCOLA AMB TRANQUIL·LITAT I BONA COMPANYIA.

La prova pilot realitzada per l’escola l’Espill de Manresa ha aconseguit reduir el trànsit de vehicles privats a l’entorn del centre.

Després que durant una setmana mares i pares d’alumnes acompanyessin escolars des de dos punts pròxims perquè poguessin arribar a l’escola tots junts a peu i de forma segura, la valoració que n’han fet ha estat positva. El dia amb més seguiment van participar-hi una setantena de persones venint a peu des dels dos punts de trobada, el que vol dir una reducció de 30 cotxes, pel cap baix, de pas per l’atapeït carrer Sant Joan. ”L’experiència ha estat molt gratificant i hi ha voluntat de continuïtat”, ha explicat Mercè López.

Els impulsors de la iniciativa valoren especialment “l’autonomia, el respecte a l’entorn, la relació amb els companys en anar a peu junts a l’escola, l’anar amb temps als llocs i la puntualitat”.

Llegeix la noticia al link de Regió 7