UNA COOPERATIVA ESCOLAR... AVANÇA!

La colla dels Sílex ja tenim en marxa una cooperativa escolar. Al llarg d’aquestes setmanes de curs hem posat fil a l’agulla a començar a conèixer com emprendre una empresa i tots els passos que cal seguir per generar la documentació imprescindible per a fer-la oficial.
De moment, i només de moment, no us en podem avançar gran cosa tot i que ens fa il·lusió fer-vos saber que ben aviat us la podrem presentar!
Tot i amb això, si que us podem fer cinc cèntims del que hem estat fent els últims dies. En primer lloc, dijous ens varen visitar dos tècnics d’ocupació de l’Ajuntament de Manresa. Amb ells vam compartir una bona estona en la qual vam poder exposar en quin moment organitzatiu ens trobem i quins seran els futurs aspectes a tenir en compte per sol·licitar el CIF. Dins el taller-visita vam descobrir com s’ho fan les empreses que es creen a Manresa i altres curiositats.
D’altra banda, divendres vam iniciar la tarda amb un taller de logotips. Amb l’ajuda de la Mireia (dissenyadora gràfica i mare de l’Ona) vàrem comparar diferents logotips per observar algunes característiques i poder, així, distingir els trucs a l’hora d’escollir-ne una per al nostre logotip. També tots els colors que utilitzen les grans marques i els seus significats. Amb aquest taller vam adonar-nos que a nivell gràfic cada detall està pensat i això és el que ens caldrà fer a nosaltres en dissenyar-lo.
Per acabar d’arrodonir el taller, vam practicar amb diferents eines i estris la tipografia (canyes, retoladors de pinzells, plomes…). Aquest és un dels altres aspectes rellevants en un logotip i és per això que el taller de Lettering ens ha permès començar a buscar la nostra pròpia lletra a més de descobrir noves tècniques artístiques. Què us en sembla el resultat, bonic, oi?

El projecte de Cultura emprenedora a l’escola és un projecte en el qual fa anys que participem i que trobem altament enriquidor per al desenvolupament personal i intrapersonal. En el marc d’aquest es treballen valors fonamentals com l’esperit democràtic, la cooperació, però també, descobrir potencials propis que ajuden a un objectiu comú, a la cohesió de grup, a les competències socials, personals i intrapersonals, a banda, es clar, de tots els reptes d’aprenentatge que ens suposa crear i produir productes artesanals.