QUÈ ÉS AIXÒ DELS “CROMLECS”?

Els nens i nenes d’EI5, des de que vam començar el curs, hem estat investigant que són els Cromlecs. El nom ens va agradar molt des del primer moment, així que vam decidir dir-nos la classe dels Cromlecs, però… què és això de Cromlec?

Primer de tot vam “prendre apunts” mirant documentals sobre la Prehistòria i sobre els Cromlecs. Aquí vam descobrir que el Cromlec més important del món és el d’Stonehenge. Uauuu, és enorme! Ens encantaria visitar-lo… Però… a on és? Hi podem anar d’excursió?

Arribats a aquest punt, vam tenir la necessitat de situar-nos en el mapa d’Europa. A on és Manresa? A on és Stonehenge? Ens sembla que és una mica lluny… … Pensem que podem anar-hi amb cotxe, avió o vaixell. Però no tenim clara quina és la millor opció, així que fem un treball d’investigació amb les famílies.

Cadascú de nosaltres investiga a casa la ruta a fer i l’exposa a la resta del grup. Aquí descobrim que existeix un túnel submarí que connecta França amb Gran Bretanya. Ens sobta molt la idea que hagin pogut construir un túnel per passar per sota l’aigua. Per entendre millor com ho han fet, fem un simulacre al sorral.

Finalment, després de les recerques, veiem que la millor opció per anar a Stonehenge és amb avió, però que també necessitem el cotxe per anar a l’aeroport i de l’aeroport al cromlec Stonehenge. Però ei! Som 25 a la classe… No hi cabem tothom en un cotxe. Quants en necessitarem? Muntem cotxes amb les cadires de la classe i així calculem que en necessitarem 6 i 5 adults que ens condueixin, perquè la Raquel, la nostra mestra ja en conduirà un.

El trajecte dura 5 hores… Uff! Això és molt per anar amb l’escola! A més a més… això d’agafar un avió sense els pares i mares… no ho veiem molt clar, així que desestimem la possibilitat d’anar d’excursió amb l’escola, però sí que veiem viable anar-hi un cap de setmana o de vacances amb les famílies! Us hi animeu?

El nostre primer repte ja el tenim solucionat! Però ens ve molt de gust provar de construir el Cromlec d’Stonehenge. Com ho podem fer? Amb quin material?

Dediquem tot el matí a reproduir el Cromlec amb les peces del Kapla, taps de suro, plastilina, terrons de sucre i el que encara és millor, amb nosaltres mateixos! Ens hem convertit en dòlmens i menhirs i hem omplert el pati de cercles concèntrics per reproduir l’Stonehenge. Què en penseu? Ho haurem aconseguit? Jutgeu per vosaltres mateixos/es! Ha estat una experiència genial!

Ja sabeu, si teniu qualsevol dubte de què és un Cromlec, quin és el més important o com està construït, no dubteu a demanar-nos! Ens hem convertit en tots i totes unes expertes!

Raquel!