A l’Espill creiem que la música té un paper important, ja que som conscients que afavoreix el procés d’aprenentatge i és una eina més de comunicació, expressió i treball per als nostres alumnes. És per això que cada grup-classe rep 2 hores setmanals de disciplina artística musical i es procura que sigui d’una manera vivencial, palpable i significativa.

Tenint en compte els interessos, les idees i aportacions de nens i nenes fem música amb instruments de percussió (a l’Etapa d’Infantil i Cicle Inicial), introduïm l’harmònica com a instrument melòdic a 2n i la flauta de bec a Cicle Mitjà. També, toquem els metal·lòfons al llarg de tota l’etapa de primària per acompanyar cançons o inventar petites creacions rítmiques. Ballem danses tradicionals o coreografies inventades segons l’ocasió i ens agrada molt fer Percussió Corporal amb tota mena de música. Manipulem figures musicals i piquem algunes sèries rítmiques des de ben petits per introduir el Llenguatge musical a la primària el qual ens permetrà improvisar i compondre les nostres pròpies melodies a Cicle Superior. I com no cantem, treballem la veu i afinem melodies plegats, en petit grup o amb tota l’escola en dies de festa.

La música és present en el dia a dia de l’escola i en diverses ocasions de festes i diades…I sobretot en el Concert que fem cada any per mostrar el treball assolit en aquesta disciplina. Una vetllada on tota la comunitat (escola, famílies i alumnes) gaudim de l’art musical en un clima d’harmonia, màgia i caliu d’escola, perquè la música ens uneix any rere any en aquesta trobada tan especial per a tots els que som Espilleros!

En les següents imatges, podeu veure propostes com, per exemple, la pràctica instrumental per acompanyar cançons així com l’expressió corporal amb mocadors al pati de l’escola on l’espai és més gran i convida al moviment lliure. També alguna dansa dins l’aula en petit grup.