LA NOSTRA PRIMERA RECERCA

Aquest trimestre els nens i les nenes de primer han presentat les seves recerques. Els omple d’il·lusió poder iniciar-se en aquest projecte que ens identifica com a escola. Cada any els i les alumnes escullen un tema que neix del seu propi interès i motivació per a investigar, descobrir, treballar-hi a fons i posteriorment exposar davant del grup classe.

A la classe de les Fogueres han sortit temes d’allò més interessants que han omplert d’informació i curiositat les cases dels alumnes, durant molts mesos. Perquè aquest projecte de recerques es duu a terme a casa, amb l’ajuda i la implicació de les famílies, creant un vincle entre alumne-família-escola, que finalitza en el moment que s’ensenya als companys i les companyes el treball fet a casa. Això permet fer una avaluació conjunta família, escola i alumne i crea un vincle molt màgic entre els companys i les companyes de classe, on es converteixen en petits savis i en uns oients d’allò més còmplices!

En concret, els nens i les nenes de primer han investigat sobre un munt d’animals marins, s’han endinsat en el món dels guepards, els mamuts, els ponis, els coales… Hi ha qui s’ha atrevit a descobrir què són els meteorits, els fòssils … I també hi ha qui ens ha explicat com és un dissabte al cau o com vivien els indis americans.

És bonic veure com any rere any, les recerques van evolucionant, els temes són cada vegada més complexes i les exposicions són més elaborades. Els i les alumnes són conscients de la seva evolució i del seu procés d’aprenentatge i les famílies també. Així doncs, felicitem els nens i nenes de primer per l’èxit en les seves primeres recerques i els encoratgem a continuar així.