RACÓ NATURA: LES LLAVORS CULTIVEM ALLS TENDRES

Primerament, vam presentar una cabeça d’alls. La vam tocar, observar, olorar… Però no sabíem del cert què era i vam fer diverses hipòtesis per tal d’esbrinar-ho. Finalment, vàrem descobrir que eren alls! Un cop fet això, la vam desgranar i vam submergir els alls en aigua. SORPRESA! Al cap de poc vam veure com les dents d’all començaven a germinar. Així mateix, vam començar a veure les arrels i a fer prediccions sobre què són i quina és la funció d’aquestes. Un cop fet això, vam clavar les dents d’alls en pals de pinxo, fent així un petit planter.

Cada dos dies, canviàvem l’aigua i vàrem descobrir que els alls en què les seves arrels no tocaven l’aigua es morien. Així doncs, vam observar el seu procés de creixement fins a convertir-se en ALLS TENDRES! A més a més, vam comparar els alls amb altres aliments amb característiques semblants com per exemple, una ceba.

Mitjançant aquest projecte hem interactuat amb el model ésser viu (aprenentatge científic). Tot ésser viu té un medi intern i necessita un medi extern per poder sobreviure. La llavor només necessita humitat per germinar. Necessita hidratar-se per començar el procés de germinació. Un cop ha començat el procés, hi ha altres condicions que determinen el creixement: exposició a la llum, temperatura… I tot aquest procés complex, és el que vam poder descobrir i observar. També, hem treballat les maneres de mirar relacionades amb l’aprenentatge científic:

Semblances i diferències: en què s’assemblen i en què es diferencien un all d’una ceba.

Canvi i conservació: què canvia i què es manté durant tot el procés de l’all fins a l’all tendre.

Elements i parts: de què li serveixen les arrels a l’all? Quines parts té un cop ha germinat?

Dins i fora: Com és l’all per dins i per fora? I la ceba?

En definitiva, ens hem acostat al medi natural tot tenint-ne cura.