COMUNICACIÓ I TELEVISIÓ

A l’escola sempre busquem la provocació de l’alumnat per cercar nous aprenentatges. Quan parlem de provocació ens referim a despertar aquell interès per a l’aprenentatge a través de la motivació o de l’emoció.

Una de les maneres que hem provocat a l’alumnat ha sigut posant noms a les diferents franges horàries els quals ens suggereixen diversos espais d’aprenentatge. A cicle mitjà tenim el moment de “comunicació i televisió”.  Pretén ser un moment de la setmana pensat per treballar la llengua des d’una vessant més vivencial i fent possible aquell projecte que com a classe ens proposem.

Durant el primer trimestre, vam estar treballant amb un anunci preciós que es pot visualitzar a les xarxes de l’escola. Aquest anunci el vam voler pensar i gravar per remoure consciències i replantejar-nos tots plegats “què faig jo per millorar el món que m’envolta?”.  A partir d’aquí, vam fer un treball d’escriptura poètica, vam treballar per comissions i ens vam repartir les diferents tasques per tal d’aconseguir gravar l’anunci.

El segon trimestre, ens vam proposar fer un reportatge. Ens agrada posar-nos al paper d’altres persones per tant… res millor que fer de periodistes! Vam decidir fer un reportatge sobre l’aigua: els seus usos, les seves qualitats, el malbaratament, els estats de l’aigua, el cicle de l’aigua, etc. Gràcies al treball cooperatiu, repartint-nos rols i tasques, informant-nos i visitant el centre de centre de l’aigua, vam aconseguir acabar el nostre reportatge.

Aquest tercer trimestre, pretenem posar-nos les piles i moure un projecte que ens farà bellugar. Tot compartint el gust per la música i les ganes de tenir el recull de cançons que hem anat aprenent, vam decidir fer un CD de classe: Un viatge pel curs de les Canyes.

Ja portem unes quantes sessions preparant les cançons, els texts que acompanyaran les cançons, la presentació i tots els apartats que han de formar part del llibret del CD.

De mica en mica, va prenent forma i és que amb l’ajuda i les ganes de cada persona de la classe de les Canyes de ben segur que acabarem tenint un resultat preciós ple de bons moments i aprenentatges.

Anna Llobet, mestra de 3r