A l'escola aprenem a conèixer, a fer, a ser, a viure junts, a ajudar-nos els uns als altres, a ser agraïts, a empaitar somnis i projectes, a comunicar-nos, a cooperar i a compartir, entenent que formem part d'un tot.

Nothing found.

JOCS FLORALS 2022

Aquest dijous passat dia 12 de maig vam celebrar els XXXI Jocs Florals i el XXIX Premi Alba de l’Escola l’Espill al Museu de la Tècnica. Després de dos anys sense poder gaudir de manera conjunta d’aquesta festivitat tan esperada i estimada per tota la Comunitat Educativa a causa del covid, l’escenari és va omplir de somriures de les criatures guardonades i d’aplaudiments dels companys i companyes i familiars il·lusionats.

L’acte va iniciar-se amb una actuació musical a càrrec de les classes Dents de Sabre i Sílex (5è i 6è de primària) que van oferir dues cançons usant instruments com els ukeleles, els xilòfons i metalòfons i flautes. Acte seguit es va passar a presentar el jurat composat, com cada curs, per una família, una mestra de l’escola, una exalumna i una persona de l’àmbit literari. Finalment, es van anunciar els infants guanyadors de cada una de les categories (prosa, poesia i còmic) així com també de l’esperat Premi Alba i de la categoria mixta i adults. Tanmateix, també es va premiar amb un lot de contes per a cada aula felicitant  a tot l’alumnat pel seu esforç i dedicació. Un acte en el qual la literatura i el plaer per llegir i escriure són els principals ingredients i a on l’emoció compartida i el companyerisme en són la cirereta del pastís.

Vella Quaresma, Vella Quaresma!

Avui, hem tibat les dues últimes cames de la Vella Quaresma i sabeu què? Ens ha portat una sorpresa! Ens ha amagat Bunyols de vent pel pati de l’escola i els hem hagut de trobar. Un cop hem descobert l’amagatall, cada classe hem gaudit d’aquestes petites delícies, de la companyia i del bon temps!

Bones Vacances i bona Pasqua ens retrobem el dimarts 19 d’abril!

El personal de l'escola l'Espill ens adherim a la vaga el dia 23 de març per defensar l'ús del català a les escoles.

“Des dels nostres orígens com a escola vam creure fermament que el català havia de ser la llengua vehicular i d’aprenentatge del nostre centre i donar l’oportunitat als nostres alumnes a viure plenament en català i així ho continuem creient encara”.

US RECORDEM QUE LA GRAN MAJORIA DEL NOSTRE PERSONAL S’ADHEREIX A LA VAGA, PER LA QUAL COSA NO PODREM GARANTIR LA RÀTIO D’ALUMNES PER AULA NI MANTENIR ELS GRUPS ESTABLES.

TAMPOC ES FARAN ACTIVITATS LECTIVES.

 

Llegeix aquí Perquè fem vaga.

Manifestació a Manresa per defensar la llengua catalana en l’àmbit educatiu.

L’equip de l’Espill a primera fila per defensar la llengua catalana a l’escola, ara i sempre.

L’Espill sempre hi serà.

LA MÚSICA A L'ESCOLA

La música a la nostra escola té un gran valor, és per això que destinem dues hores a la setmana per a cada grup-classe i podem treballar diferents vessants d’aquesta disciplina.

La música és una part essencial i important de la vida d’un nen o nena, i ofereix molts avantatges que poden beneficiar positivament al nostre alumnat.

De EI3 a 6è els alumnes fem danses, cançons, pràctica instrumental, llenguatge, percussió corporal, composició… sempre procurant abordar les inquietuds de la canalla.

La música ajuda a estimular l’hemisferi dret i afavoreix el desenvolupament de la lectura, les matemàtiques i la part més emocional, permet desenvolupar la confiança i augmenta la creativitat. La música ensenya paciència.

A continuació farem cinc cèntims de la pràctica instrumental, la qual ens permet donar sentit a tots els continguts treballats:

A l’Educació Infantil toquem instruments de petita percussió i placa, a Cicle Inicial ens centrem en els metal·lòfons i en l’harmònica com a instrument melòdic, a Cicle Mitjà introduïm la flauta de bec com a instrument de vent i a Cicle Superior, aquest any es hem estrenat, amb els Ukuleles com a instruments de corda.

Hem començat a conèixer els orígens d’aquest nou instrument, les característiques i les seves parts. Al primer trimestre vam començar amb exercicis varis de cordes a l’aire, vam explicar què és un rascat i els diferents tipus que hi ha i, actualment, estem treballant els acords.

Cal força coordinació per rascar les cordes, col·locar correctament els dits per a fer els acords i cantar una cançó…així que hi seguim treballant amb molta il·lusió!

EL NIU DE DESCOBERTA

El Niu de Descoberta és un espai de lliure elecció destinat a l’alumnat d’Educació Infantil. Aquest espai compta amb diferents propostes de joc basades en quatre grans eixos: 

  • Espai de joc simbòlic.
  • Espai artístic.
  • Espai constructor.
  • Espai científic/experimentació.

Les propostes que plantegem per a cada espai són obertes, multi-nivell, dinàmiques i variants en funció dels interessos, les necessitats i els continguts curriculars que volem potenciar. 

La sessió es desenvolupa de la següent manera:

  • Una primera part en la qual es recorda la dinàmica i les normes de l’espai.
  • La part central en què es produeix l’acció. Les nenes i els nens escullen, lliurement, amb la proposta amb la qual interaccionar. Juguen i descobreixen a partir dels reptes proposats.
  • Una part final de síntesi on mitjançant la conversa compartim, amb tot el grup, les vivències i descobertes de la sessió.

Mireu, mireu! Com gaudim i aprenem!

EDUCACIÓ FÍSICA A LA PISCINA DE DIR-GIMBE

Al llarg del primer trimestre, la classe de segon ha assistit a la piscina del Dir-Gimbe  en el marc de la campanya de promoció de les activitats aquàtiques que promou cada curs escolar l’Ajuntament de Manresa, per les escoles que s’hi adhereixen.

Quasi totes les piscines de Manresa  acullen els nens i nenes al llarg d’unes 10 sessions, una per setmana, de les escoles que s’inscriuen a l’Ajuntament. També hi ha la gratuïtat de l’entrada a la piscina i dels monitors/es necessaris segons la quantitat de nens i nenes que hi assisteixen.

Ja són uns quants cursos en que el cicle inicial de l’Espill, hi participa amb els cursos de primer i segon. Els nens i nenes de primer hi aniran el tercer trimestre.

Aquest programa de promoció vol acostar i fer que els nens i nenes assoleixin un nivell mínim d’autonomia, i/o millorar-lo en el medi aquàtic.

40è ANIVERSARI

El curs passat estàvem de celebració i és que feia 40 anys que, pedra a pedra, amb il·lusió i esforç, naixia el nostre projecte amb ganes d’anar construint, entre tots, un espai on créixer en tots els sentits.

Vam voler fer festa grossa i la situació ens va fer viure una festa diferent, confinada. Però amb la coordinació, empenta i capacitat d’adaptació de grans i petits, vam aconseguir fer un recull virtual d’aquesta celebració tan important per nosaltres que ens fa recordar el passat d’on venim per mirar amb energia i alegria al futur cap a on anem.

Dinar del Peregrí

Dinar del Peregrí El divendres 6 de maig va venir a l’escola l’home del sac. Sí, sí, ho heu llegit bé. L’home del sac!   Pels que no ho sabeu, aquest personatge va existir fa més de cinc-cents anys.  Era un cavaller que havia mort molta gent a la guerra. Fins que un dia es va penedir del que estava fent i va anar a donar les armes a la Moreneta.  Després es va dedicar a meditar per treure’s la culpa.  També va desfer-se de les seves millors robes de cavaller i les va donar a un captaire del carrer.  Van intercanviar les robes.  Des d’aquell moment amb poca…

Continuar llegint

Nothing found.